Tuesday, January 19, 2010

Separuh Tahun Yang Sangat Lama...

Baru bulan pertama tahun 2010. Belum pun habis lagi. Ada sekira-kira 5 bulan lagi. Tapi...

Tang tapi tu yang berat sikit. Sebenarnya bukan berat sikit. Berat banyak. Sangat-sangat berat. Disebabkan keberatan itulah nak melalui hari demi hari sehingga cukup satu bulan begitu menyeksakan bagi aku. Sebelum ke ofis pagi-pagi, aku dok kelik pok kelik pok dengan perasaan sangat tidak bermotivasi. Perasaan sebegini telah pernah aku alami dulu-dulu. Walau macam mana tak bermotivasi pun enjin kereta terpaksa dihidupkan juga. Cuma sekarang tambah seganda lagi. Sebab aku kena menempuh kesesakan jalan raya yang macam kamjat tambah membuatkan jantung bekerja lebih keras di tengah-tengah darah terasa tersirap sampai ke otak. Jam ntahhapahapa. Menguet sikit jam, menguet sikit jam. Padahal bukan jauh tegha mana sangat pun rumah aku dengan ofis tu. Dalam erti kata lebih mudah, menjadikan aku sangat-sangat stress. Dah la tu, yang ofis aku pulak dah macam budak-budak sekolah tepi rumah aku pagi-pagi. Tiap-tiap pagi ada public assembly. Awat tak buat public canning sekali. Mengkalu lapan setengah baru sampai kan ka berpuluh pasang mata mengushar hamba Allah yang muncul di muka pintu. Ada masa-masanya hamba Allah tu termasuk aku. Aduiyai.

Aku harap semua bala ini akan segera berakhir. Penat dah mat oi.

Arghhhhhhhhhhh...!!!

5 comments:

Anonymous said...

Hat ni depa kata penantian suatu penyiksaan kan ka?

smdbest

~ANak beruang kurus~ said...

:)

dengan senyuman, hati kan menjadi tenang...

Cayrott said...

relax la bro...kalau nak release tension mai la pekena teh tarik ngan ana di sini...sambil terkenang kisah lalu yang menghiburkan hati yang lara perghhh. hang habaq ja bila nak jumpa....mamak teh tarik satuuu, roti sardin duaa...
(terkenang masa lalu....)

mawar said...

tak nak ajak saya sekali ke tuan cayrott?
hehehe

Cayrott said...

bole...jom ramai2 pekena teh tarik, adam albakafi belanja hehe