Friday, August 11, 2006

Sokongan Kuat Dato' SUB...

Dalamnya ilmu Tuhan tiada terduga. Menyangka "TIDAK", tapi maksudnya mungkin "YA". Sebagaimana Musa, alangkah baiknya kalau aku dapat menerka apa suratan di sebaliknya. Cuma seperti jua Musa, tak terjangkau dek akalku. Lalu aku pun melihat sesuatu itu hanyalah seperti itu.

Aku sentiasa mahu percaya pada pemasaan. Masa, hari, mood, semuanya memainkan peranan. Kehendak Tuhan siapa tahu, tapi aku boleh mencuba. Dan pagi Khamis semalam, sesudah merancang dan berusaha sekian lama, maka demikianlah hasilnya.

Pengalaman menjejak kaki ke Irshad sangat-sangat berguna untuk dijadikan iktibar. Jangan sesekali letakkan harapan yang terlalu tinggi. Rasa teruja harus dibendung sama. Jangkakan yang buruk-buruk, kelak andai terjadi benda-benda sentul, maka aku tak akan kecewa. Kalau berlaku suasana yang menyenangkan, maka itu dikira bonus.

Ini hanyalah perancangan Tuhan. Aku setakat punya asa, Dia juga empunya kuasa. Ya Allah, harap-harap ini suatu anugerah, ataupun ujian untuk lebih berhati-hati. Cuma aku pohon janganlah suatu istidraj, khuatir aku merafak sembah tanpa kalimah syahadah. Amin.

No comments: